Kom i gang med Coding Class

Start selv eller få hjælp

Coding Class er et koncept for fire dages kodning i skolen. Forløbet passer godt til femte til ottende klasse. 

Forberedelse
Når du som lærer skal lave et Coding Class forløb i din klasse, skal du overveje om du skal køre
Read more.
Dag 1
Dagens mål Målet er at eleverne får deres første erfaring med programmering og en grundliggende idé om, hvordan spil er
Read more.
Dag 2
Dagens mål Eleverne skal på andendagen få et bedre kendskab til Scratch og it.  Efter dagen skal eleverne forstå, hvad
Read more.
Dag 3
Dagens mål At eleverne får et kendskab til forskellige måder man kan bruge teknologi At blive bedre til at skrive
Read more.
Dag 4
Dagens mål Eleverne skal blive færdige med deres spil og vise det frem. Eleverne skal gennem en quiz for at
Read more.
Virksomhedsbesøg
Det er en rigtig god ide at kombinere Coding Class forløbet med et virksomhedsbesøg. Det er endnu bedre, hvis man
Read more.
Links
Links til værktøjer Scratch Den side vi hovedsageligt bruger til spiludviklingsundervisning i Coding Class   Piskel En side, hvor man
Read more.
Slides
På denne side finder du de slides, som er blevet brugt under Coding Class, 2017-2018 i Aarhus. Flere af dem
Read more.
Aktiviteter
Vi har designet nogle aktiviteter, der virker godt i forhold til at lære kodning, uden selv at kode.   Leg
Read more.