Skriv på plakaten hvad jeres mission er, så I kan huske det.
For at løse missionen kan det hjælpe at tale med de mennesker missionen vedrører. De kan give jer vigtige oplysninger i forhold til, hvordan I kan løse missionen. Det kan være lidt svært at finde personer som I ikke kender, men det er ok at spørge jeres klassekammerater, eller børn fra andre klasser.
Nu kender I jeres mission, og I ved lidt om hvad andre tænker om problemet i jeres mission. Nu er det tid til at finde på alle de løsninger I kan.
Idéerne må være både vilde og umulige at gennemføre, det vigtige er at I får så mange som muligt, uden at sige nej til hinandens idéer.
Nu skal I samarbejde om at placere alle jeres idéer i koordinatsystemet.
De idéer som endte i øverste højre del i øvelse 4, skal I nu udvikle på. På plakaten står en række spørgsmål. I skal nu arbejde videre med jeres gode idéer og gennemgå punkterne. Det skal I gøre for at gøre jeres idé så god og gennemtænkt som muligt.
Til sidst skal I skrive jeres idé ned med de ændringer I har lavet.
Jeres idé har allerede været udsat for en del, men nu skal I endnu engang testes.
I skal spørge jer selv om følgende spørgsmål.
Ret evt. idéen til igen, hvis I har fundet på noget der kan gøre den endnu bedre.
Klar parat design – Nu er jeres idé så god, at den er klar til at blive udviklet.
Når I tænker tilbage på jeres arbejde i Scratch, så kan I måske huske, hvordan I arbejdede med forskellige baggrunde.
Det skal I også gøre når I skal programmere jeres idé. Inden I går igang, skal I tegne hver baggrund og skærm, som I forestiller jer den skal se ud.
Print nogle eksemplarer af skabelonen, så I kan tegne de forskellige skærme til jeres idé og beskrive dem.